*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





niedziela, 11 maja 2014

Pulpety z indyka ( dieta wątrobowa )

Jak na dietę, to jedzenia jest zbyt dużo. Wkurza mnie gotowanie małych porcji dla jednej osoby, a i tak starczyłoby dla trzech. Bo tak realnie: to ile mogę zjeść na jeden posiłek? Po prostu 1 szklankę o pojemności: 0,25 l . A ugotować trzeba co najmniej 0,5 l. I takie błędne koło.

pulpety z indyka, hamburger drobiowy
szybkie, smaczne, sycące
Trafionym daniem okazały się pulpety z mielonej piersi indyka.

Kupiony kilogram piersi indyczej zmieliłam (zmielili mi ;) ) w maszynce na najdrobniejszym sitku. Połowa porcji powędrowała do zamrażalnika (pierwszy plus: za jednym razem dwie porcje obiadowe).
PULPETY Z INDYKA: 
- 0,5 kg mielonego mięsa z piersi indyka
- 1 jajko ( lub samo białko, wersja przy nietolerancji żółtka)
- 2 pajdki suchej bułki pszennej (na którą nie możemy już patrzeć z przejedzenia) zamoczonej w mleku (3 łyżki bułki tartej )( drugi plus: wykorzystujemy to czego nie możemy już dojeść)
- zielsko, które jest dostępne sezonowo: posiekane: natka pietruszki, koperek, bazylia, liście lubczyku, , dodałam ok 5-ciu łyżek, jak dla mnie, mogło być jeszcze więcej. ( W zimie możemy dodać zioła suszone. Opuściłam szczypiorek, ponieważ nie ma nigdzie informacji, czy można)
- 1 płaska łyżeczka soli ( możemy zmniejszyć ilość soli, jeśli jadamy mniej słone dania)
Mięso wyrabiamy z dodatkami, formujemy pulpety, obtaczamy w mące (moje pulpety bardzo kleiły się do rąk, więc obtoczone miały ładniejszy wygląd i mąka już trochę zagęści sos)

 SOS:
- 1 czubata łyżeczka mąki pszennej (jeśli lubimy gęsty sos, to 2 łyżeczki)
- 2 łyżeczki przecieru pomidorowego
- 1/4 szklanki mleka (można użyć tylko wywar (wystudzony) z gotujących się pulpetów)

Teraz w zależności od tego, czy planujemy sos pomidorowy, czy zupę pomidorową przygotowujemy wodę do gotowania. (trzeci plus: możemy mieć zupę lub sos)
Zagotowałam 1 litr wody, bo najprościej przygotować z tej ilości dobrze doprawiony bulion.
- 1 litr wody solimy 1 łyżeczką soli ( lub l łyżeczką vegety lub 1 łyżeczką Delikatu lub 2 kostkami rosołowymi).
Do wrzątku włożyłam pulpety i gotowałam 20 min. Odlałam 1/2 szklanki rosołu z gotujących się kuleczek. Dodałam do rosołu w szklance 2 łyż. przecieru pom., mleko i czubatą łyżeczkę mąki. ( w tej kolejności, aby mąka nie zaparzyła się w gorącym wywarze). Dobrze rozmieszałam i wlałam do garnka z obiadem.
Zagotowałam, dołożyłam zielonych ziół i pulpety gotowe.

Plus czwarty:
Jedno danie wykorzystałam do:
- 2 szt. z sosem wystudziłam i zamroziłam na "w razie czego" szybki posiłek
- mój obiad: pulpety z indyka z sosem pomidorowym z ziemniakami z koperkiem
- kolacja wspólna: hamburgery z pulpetem, (bułka kajzerka, liść sałaty,  pulpet pokrojony na płaskie części, ogórek, sos tzatziki, ser i cebula dla tych którzy mogli i nie są na diecie)

- plasterki jako wędlina na chleb pszenny (nic kupionego drobiowego mi nie podchodzi, kłuje mnie po zjedzeniu w boku)

- dzień następny: zupa pomidorowa z ryżem i 2 pulpetami (wszyscy mi dziś zazdrościli, bo mieli  smażonego mielonego z ziemniakami i buraczkami)

pulpety pomidorowa dieta
pomidorowa z ryżem

 Myślę że,  po zakończeniu diety, danie w tej lekkiej wersji zagości na naszym stole na dłużej.

mielone z piersi indyka mięso drobiowe
w wykonaniu jednastolatek, kształty kuleczek idealne prawda ?  :)))



Na diecie wątrobowej:


 O śniadaniu na diecie wątrobowej
Na obiad można zjeść:

rosół wg pięciu przemian
lin pieczony w folii  

pulpety z indyka
drobiowe mięso, warzywa i nowalijki 

biały sos np. do ryby
Tu o lekkim deserze .
A tu TOP 5 na diecie wątrobowej 

 chleb zapieczony
 zjemy z grilla   
warzywka 

 pulpety z piersi indyka gotowane

lekkostrawne pulpety drobiowe

13 komentarzy:

  1. Fajnie tak sobie zjeść a nie tłusto.Smacznie wygląda.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że zajrzałaś.
      Pozdrawiam z uśmiechem :)

      Usuń
    2. Mnie też bylo milo i raźniej ze nie jestem na tej diecie sama to moje poczatki przepisy sa super pozdrawiam
      Ela.W.

      Usuń
    3. cieszę się,że coś wypróbujesz dla siebie. Jedzenie jest lekko strawne i smaczne zarazem. Do dziś robię jeszcze te lekkie dania raz w tygodniu. :)

      Usuń
  2. Same smakowitości u Ciebie Kochana!
    Mniam :))

    Ja uwielbiam takie pulpety, nie dodaję tylko maki bo jestem uczulona na gluten. bez maki też się trzymają :))

    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już poprawiam, mąka jest do obtoczenia i zagęszczenia sosu. Nie dodaję jej do pulpetów :)

      Usuń
  3. a wiesz, moja córka ma celiakię, już nie mieszka z znami, przez chwilę szalałam z mąką przenną, ale nie czuliśmy się zbyt dobrze, w końcu przez większość życia nie jedliśmy nieszczęśnego glutenu i przez przypadek trafiłam na mąkę z cicierzycy i grochu, zstępuje świetnie mąkę przenną... polecam, bo jednak jest zdrowsza i nie zamula :*

    kiss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ilu zamienników ludzie muszą używać, aż trudno zrozumieć, ile różnych chorób trzeba zwalczać.
      Dobre w tym wszystkim jest to, że mamy dostęp do informacji dzięki netowi
      pozdrowienia :)

      Usuń
  4. w tych pulpecikach najlepsze jest to, że można je jeśc na ciepło i na zimno. pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak piszesz!
      na zimno i na ciepło..
      z sosem pomidorowym... z dodatkami typu: ogórek, pomidor, sos hamburgerowy....
      z makaronem lub ziemiakami

      .... zaCHWALAM, BO ZASKOCZYŁO MNIE DANIE. - ostatnio nawet 3 kotleciki usmażyłam ( z cebulką dla efektu, bo chudziutkie były! a resztę gotowane pulpety zniknęły przez moment.
      Nie potrafię rozgryźć fenomenu dania----, ale próbuję
      \:)))))))))))

      Usuń
  5. w tych pulpecikach najlepsze jest to, że można je jeśc na ciepło i na zimno. pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. o tym co negatywnie wpływa na funkcjonowanie wątroby: http://www.jestemfit.pl/artykuly/porady/watroba-co-szkodzi-jej-najbardziej Dobrze wiedziec, aby unikac tych rzeczy, a przepyszne pulpeciki z tego przepisu mogą jeśc tez i zdrowi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trafiłam na ten post w poszukiwaniu przepisu na lekkostrawne pulpety (jestem po zabiegu cholecystektomii i zaprzyjaźniam się z dietą wątrobową) i chciałam Ci podziękować za wzmiankę o tym, że nie tolerujesz drobiowych wędlin ze sklepu - do tej pory traktowałam chude drobiowe wędliny jako coś "bezpiecznego" a ból w boku uznawałam za normalny objaw po operacji. Po przeczytaniu Twego wpisu odstawiłam całkowicie kupne wędliny i ból przeszedł jak ręką odjął :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...