*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





czwartek, 15 stycznia 2015

rosół wg 5 przemian

Czas zimowy, szaro buro za oknem, tak jakoś przygnębiająco, przyda się porcja witamin

i tu przepis na rosół: (wg 5 przemian, o szczegółach można poczytać w sieci)
 Gotowałam w kolejności:


1. przemiana ognia - smak gorzki - zgotować garnek wody (ilość w zależności od potrzeb, u mnie 4 l) do gotującej się wody dodać szczyptę kurkumy lub gałązkę świeżej bazylii - got. ok. 1 min. (nie mam kurkumy w domu, dałam gałązkę świeżej bazylii)
 

2. ziemia -smak słodki - wszystkie warzywa korzeniowe - marchew, seler nać lub korzeń, pietruszka korzeń - got. ok. 1 min. następnie dodać
 

3. metal - smak ostry- surowa cebula, ziele angielskie, liść laurowy,
1 łyżka suszonych ziół roztartych w moździerzu takich jak: ziarna pieprzu czarnego, tymianek, rozmaryn, oregano i kminek w równych proporcjach - got. ok. 1 min. następnie dodać
 

4. woda - smak słony - sól do smaku got. ok. 1 min. następnie dodać
 

5. drzewo - smak kwaśny - kura lub kurczak ( odzieram ze skóry, żeby rosół nie był za tłusty) i gotuję wszystko razem na bardzo wolnym ogniu ok. 3 - 4 godz.

 Podaję z makaronem lub czysty do picia.

Przepis podała mi MM ,  potwierdzam energetyczny, niesamowicie pachnący, lekkostrawny i klarowny. Jest przepyszny i ma moc!

Zaskoczona byłam "walką" o marchewkę, po prostu następnym razem zwiększę jej ilość.
Mój rosół gotował się ok 1,5 godz.





Rosół 

możemy ugotować podczas stosowania diety wątrobowej z zaleceniem: zdjęcie skóry z mięsa kurzego.

 

Na diecie wątrobowej:
 O śniadaniu na diecie wątrobowej
Na obiad można zjeść:
  lin pieczony w folii
 pulpety z indyka
drobiowe mięso, warzywa i nowalijki
Tu o lekkim deserze .
A tu TOP 5 na diecie wątrobowej 

Z grilla 
  warzywka

12 komentarzy:

  1. Tylko podobno najlepiej, żeby kura była wiejska, a u mnie wszystkie miejskie - hipermarketu, fuj :(
    Ale co mam poradzić, skoro inne koło mnie rosną :)
    Uściski, B

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie i wiejska się znajdzie ;-)

      Usuń
    2. to czas na styczniowa zupę i pochwal się ;)

      Usuń
    3. BB, ale też dobre (tylko ludzie nagłaśniają skrajne przypadki)

      Usuń
  2. :) lubię rosół i zdzieram skórę z kury, zawsze :*

    uśmiechy posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to po rosołku...... może być dodatkiem do czerwonego wina
      :)

      Usuń
  3. :))

    prawda, że pyszny?!

    wieczorne pozdrowionka :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i dla Ciebie wesołego naj...... :)
      gdy widzę ten rosół na zdjęciu od razu mi sie humor poprawia

      Usuń
  4. o Matko! pierwszy raz widzę przepis na rosół! serio! u mnie rosół to rosół - wrzucam kurę, szumuję i wrzucam resztę, gotuję i jest....a jedyne co się zmienia to porcja wielkość i kształt makaronu :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. I tu właśnie PR napisze Ci prawdę. Gdy zamierzałam gotować wg tego przepisu, zaczęłam przygotowania, dostałam taki wściekający list polecony, że odechciało mi się ceremonii rosołowych, nawet kurę miałam już w wodzie, ale pomyślałam sobie, skoro dzień mam zepsuty to chociaż zamierzenie z rosołem wykonam do końca. A może ta jego moc pomoże nam rozwiązać problemik. I ostatecznie mimo chmur burzowych po cudnie pachnącym rosole rozwiązanie znaleźliśmy. Zmieniam mój przepis na rosół to pewne

    uśmiechy posyłam.. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurkumę dodaję żeby nabrał koloru :) Gotuję długo od dwóch do trzech godzin. Uwielbiam ten smak! Chociaż podobno to mit, że rosół należy podawać chorym. Zupa jest dość tłusta i podobno ciężkostrawna. Ale i tak jedna z moich ulubionych :) Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja kura po 1,5 była ugotowana, chyba za duży "mały" gaz mam :)

      Też Was pozdrawiam

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...