*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





sobota, 30 stycznia 2016

Renia 38

29.01.16 wesołe stadko drobiu, a z nim i kaczka francuska Renia, chętnie korzysta ze słonecznej pogody. Biegając w różne zakątki wybiegu wydziobują różne znalezione przysmaki. A to ziarno owsa lub pszenżyta, kawałek zagubionej skórki od chleba ze słonecznikiem i dynią, obierkę od marchewki czy fragmencik liścia kapusty. Nie pogardzą też dorodnym ziarnkiem piasku, które pomaga im strawić pokarm w żołądku czy kawałeczkiem wapnia dla wzmocnienia skorupki jajka.

Przyjemny moment obcowania z kurami?
 Oczywiście zbiór jajek z gniazd kurzych w kurniku.

16 komentarzy:

  1. Ja mam swojego Benia :) I też lubię te bezstresowe chwile w zagrodzie :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszy mnie nasze stadko, tym bardziej iż nigdy nie myślałam, że będziemy je mieli :)

      Usuń
    2. Ooo! to tak jak ja... :)))
      Tylko fotki mogłabyś dodać, ja tak lubię patrzeć na nie... :)

      Usuń
    3. ojej, one zimowo takie nie fotogeniczne... i to błoto...
      ale jak coś ciekawego trafię to wrzucę...

      Usuń
  2. I tu jestem podobna do Twojego drobiu Alis, nic,a nic nie żal mi zimy! I też cieszy mnie byle głupstwo!Mądry ten Twój drób, z Renią włącznie- oczywiście. Zbieranie jajek w kurniku też zawsze lubiłam. A wiesz, co najbardziej? Znalezienie ukrytego gniazda " kury chytruski" Tylko,że niektóre jaja okazywały się potem " przeterminowane". Wiesz o czym mówię?! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem, wiem doskonale. Gdy 'uczyliśmy" się naszych kur, te spryciary często znosiły jajka w lasku. A potem takie gniazdo było do niczego. Ile to prób przy ogrodzeniu było!!!! A one ciągle dziurę znalazły...

      Usuń
  3. - Najpierw było jajko, czy kura?
    - Renia!

    kiss

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tak jak Renia wolę chodzić po słońcu Ma kaczka rację po co jej śnieg:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tego się trzymajmy, popieram (i lekko nogą tupię, aby tak było )

      :))

      Usuń
  5. jeju ...swieze jajeczko prosto z kurnika :) nigdy nie mialam okazji zbierac jajka w kurniku:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może jeszcze będzie taka okazja. Ciekawie podebrać to cenne trofeum. Bez jajek byłoby ciężko....

      :)

      Usuń
  6. Kwa, kwa, kwa , czy już poszła zima zła ?
    :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mokrym śniegiem sypie dziś, co chwilę przypominając jaka to pora roku :)

      Usuń
    2. U nas wieje okrutnie, zimnoooo, brrrr. Nad Kanałkiem Służewieckim widziałam dziś cało stadko bardzo odważnych kaczek, które się moczyły mimo wszystko.
      Kwa, kwa

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...