*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





środa, 4 listopada 2015

„zrobić komuś dzień”

ostatnio kilka razy spotkałam się z tym zwrotem, i w życiu i w sieci.
W zasadzie w dobrym tego kontekście.
Zaciekawiło mnie, gdy rano spotkałam pewną osobę i po prostu: zrobiła mi dzień - skwaszony i drażliwy tym razem.



- poszukałam wyjaśnień i zwrot okazuje się spolszczeniem angielskiego zdania: „Made my day”,  (zwrotu stosowanego aby określić, że coś pozytywnie wpłynęło na czyjś nastrój danego dnia, poprawiło humor)

9 komentarzy:

  1. Kalki językowe to plaga. Wtręty obcojęzyczne do tego i śmietnik zamiast polszczyzny gotowy. Cóż, takie czasy (?) A może się mylę? Wszak mody językowe, nowotwory językowe, były zawsze.

    Słonecznego dnia Alis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. świadczy to też o tym, że język żyje :)))))))))
      Niestety lepiej nie będzie, tylko krócej... Skróty sms-owe, i krótkie komentarze facebook-owe, to już normalność. Nie raz ja nawet nie mogę rozszyfrować skrótu w tekście. A po objaśnieniu wydaje się tak proste.

      :)

      Usuń
  2. Więc życzę Ci miłego wieczoru, zrób tak, żebyś się uśmiechała :) nowomodajęzykowa była i będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o wieczór był fajny. Twoje życzenie miało MOC. Potwierdzam. W Tobie jest siła :)

      Usuń
  3. Nawet nie wiedzialam ze uzywa sie zwrotu "zrobic komus dzien" po polsku - tu gdzie mieszkam czasem i raczej w zartach uzywa sie 'orginalu' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio właśnie się z tym zwrotem spotkałam, więc poszukałam skąd to cudo :)

      Usuń
  4. Zrobić dzień?Szkoda jednak naszej mowy,oj szkoda.
    Alis dziś już jest późnawo więc życzę już na jutro dobrego dnia takiego normalnego nie zrobionego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i tego będę się trzymać, z uśmiechem mam nadzieję....

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...