*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





piątek, 8 stycznia 2016

Renia 35

07.01.16 Renia z kurzym stadem w piątek w końcu będą wypuszczone na wybieg. Te zbyt niskie temperatury skłoniły nas do zamykania drzwiczek kurnika, aby ptaki nie wychodziły na zewnątrz.

Renia jest kaczką z gatunku: piżmówka, kaczka piżmowa, kaczka francuska.

 Na głowie kaczki znajduje się kępa piór, która stroszy się, kiedy kaczka jest czymś zaniepokojona. I tym nastroszonym czubkiem Renia również zwracała na siebie uwagę. Forma hodowlana występuje w ubarwieniu białym, biało-czarnym (srokatym), czarnym, brązowym (kasztanowym), popielatym (niebieskim), lawendowym. Na naszych terenach najczęściej  do hodowli zostawiane są całe białe kaczki i kaczory. Kacza pani jest drobna, po skrzyżowaniu się piór rosnących na skrzydłach, nie zwiększy już swojej masy. Hodowane gównie ze względu na niezbyt tłuste i smaczniejsze mięso, niż u kaczek staropolskich.


Co ciekawe w Rumuni ta odmiana kaczek jest nazywana kaczką polską.

11 komentarzy:

  1. Reniu, to ty jesteś francuska kaczka, ooooo :) I masz czubek do stroszenia, znaczy, że ty jak ja rogata dusza jesteś ! U nas francuska, ale już u obcych, to ty polska będziesz i basta !

    Alis, dziękuję za te informacje o Reni, bardzo ciekawe.

    Ściskam Cię serdecznie, a Reni siostrzane "kwa" ślę.

    P.S.
    Mam cichą nadzieję, ze nigdy nie najdzie Cię chętkę,aby Reni skosztować :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. małe przypomnienie nigdy nie zaszkodzi, a jest wręcz wskazane :). Choćby z tego powodu, że i dzięki Tobie Renię chroni immunitet.

      Usuń
    2. :) U kaczuszki krótkie nóżki, ale tez pamięć widać krótka, skoro mi piżmówka wyleciała :)))

      Immunitet, brzmi !

      Usuń
  2. No co Ty- przyjacieli się nie je !!! :))) Pozdrawiamy słonecznie z Doliny Baryczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się z Tobą, Zaprzyjaźniliśmy się z Renią, jest na specjalnych prawach tu :)
      i ja pozdrawiam z Kaszub z lekko prószącym śniegiem...

      Usuń
  3. Oczywiście też jestem przekonana,że Renia jest na szczególnych prawach i piórko ze ślicznej główki jej nie spadnie. U mnie Alis, w centrum też biało, dziś śnieg dodatkowo poprószył. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Renia posiada dwa obywatelstwa:)))Renia moja idolka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham Renię, nieważne czy stąd, czy stamtąd :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...