*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





wtorek, 17 listopada 2015

przyda się 3

kokosowiec- pyszne ciasto do popołudniowej kawy
przyda się?
- przepis ze starego zeszytu, wykorzystuję go gdy w lodówce zostanie końcówka śmietany lub zbyt długo stoi już tam masło. Przepis stary, a wykonanie sposobem bardzo nowoczesnym. Składniki na ciasto wszystkie razem ubijam w malakserze. Naczynia które wykorzystuję: malakser, 1 szklanka, którą najpierw rozsypuję cukier, szklanka. do malaksera, szklanka do garnuszka na polewę. Potem dopiero używam ją do mąki i na końcu do śmietany. Garnuszek do polewy, 2 łyżki i blaszkę do ciasta Ilość kokosu: wsypuję ok 150 gram.
Piekę 20 minut w temp 200 stopni. Piekarnik włączam wcześniej- gdy zaczynam mieszać ciasto. 

Kokosowiec

Przepis na ciasto, w którym wykorzystamy pozostałą śmietanę lub masło

dla smakoszy kokosu to prawdziwy przysmak

 

11 komentarzy:

  1. Lubię takie stare, a pomysłowe przepisy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Stary zeszyt, stare przepisy ... ech, delegacja do poprzedniego świata :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. juz coraz rzadziej, teraz wszystkie przepisy przechowują jako zdjęcia na komórkach, byłam zdziwiona, że sama na to nie wpadłam....

      Usuń
    2. Ja przechowuję nawet kartki z przepisami, szczególnie miłe są te pisane ręką moich koleżanek, a nawet osób, które już odeszły. To są piękne pamiątki.

      Usuń
  3. spróbuję zrobić :) wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. po kilku próbach- bardzo szybkie ciasto, mało do zmywania. Nie wiem czy sekret zdradzić mogę (???) ?

      Usuń
    2. Masz nową przyjaciółkę? :P

      Usuń
    3. przyjaciólki nie zmieniłam !!!9ale mnie cieszy ta sprawa) WSZYSTKO UKŁADAM jak DAWNIEJ: WYSOKIE SZKLANKI, SŁOIKI, PATELNIĘ NAJWIĘKSZĄ I SZYBKOWAR. spryciara- JESZCZE CHCIAŁA DO MNie WRÓCIĆ, - mogłam podniesionym głosem pogadać: wybaczysz???

      Usuń
    4. sekret to pasek ciasta z blachy: gdy tylko wystygnie, odkrajam i... wkładam do worka, chowam do lodówki. 2=3 dni mija dzielę na równe kawałki: 3 lub 4 osoby. ZAwsze SŁYSZĘ KOMPLEMENT: GDZIE KUPIŁAŚ to DOBRE CIASTO? a ja tylko przetrzymałam dla świeżośi w chłodnym miejscu, - nigdy się nie przyznaję, że celowo.....

      Usuń
    5. :) pięknie

      a ja często zamrażam świeże ciasto i wyciągam jak już żadnych słodkości nie ma w domu. I wszyscy się cieszą jak dzieci.

      i cieszę się, że masz już przyjaciółkę całą i zdrową pod ręką :*

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...