*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





piątek, 17 kwietnia 2015

jeszcze nie raz się zdziwię

o różnych kwiatach nadających się do jedzenia słyszałam,

ale o tym, że również kwiaty forsycji są jadalne, pierwszy raz  czytam.

Można ugotować i zjeść, a można  nalewkę zrobić.

zioła z ogrodu, forsycja


nalewka forsycjowa
100 g świeżych lub suchych kwiatów forsycji 
zalać 500 ml alkoholu etylowego 50%
 macerować 14 dni, co 2-3 dni wstrząsając.
Przefiltrować.
Zażywać 2 razy dziennie po 10 ml.

Napar – Infusum Forsythiae: 
10-15 g kwiatów świeżych lub suchych zwilżyć spirytusem, 
po czym zalać 2 szklankami wrzącej wody; 
odstawić pod przykryciem na 40 minut, przecedzić. 
Wypić w ciągu dnia małymi porcjami.
 Naparem przemywać oczy alergiczne, przy zapaleniu spojówek (…).

Przepis ze stony: Aga radzi 

 do posłuchania: podcast  (15 minut)

Już tyle lat kwitnie u mnie żółta forsycja. 
 

11 komentarzy:

  1. Alis zażywać dwa razy dziennie - z roboty by mnie wylali :))))
    A na co ona dobrze robi, poza humorem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to naturalny zamiennik rutinoscorbinu,
      "napary obniżają poziom glukozy we krwi, wzmagają diurezę, działają uspokajająco, rozkurczowo, przeciwzapalni i przeciwalergicznie."

      ale jeśli na poprawę humoru zadziała to super !!!! :)

      Usuń
    2. Kora forsycji też chyba ma działanie zdrowotne, bo czytałam, że całe badylki z kwiatkami można zaparzać normalnie jak ziółka w szklance. :)

      Usuń
    3. zaczęłam o forsycji czytać, to bardzo pożyteczny krzak będzie :)

      Usuń
  2. Pierwsze słyszę, można by wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. hmm...bardzo ciekawa informacja - nigdy nie słyszałam o takich walorach forsycji...ciekawe jak smakuje po ugotowaniu?

    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas to forsycje rosną w pasie zieleni ;) Nie odważyłabym się, he, he. Ale pierwsze słyszę. Ty to zawsze coś ciekawego wynajdziesz. U Ciebie to jak w kopalni pożyteczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w kopalni, piszesz? U Ciebie to dopiero dużo pożytecznych rzeczy. Dlatego zresztą do Ciebie trafiłam :)

      Usuń
  5. Też nie wiedziałam :) dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...