*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





sobota, 11 kwietnia 2015

i co mam z nim zrobić? polubić? podagrycznik


Tak moja wiosenna zmora: Podagrycznik
Podagrycznik znają wszyscy posiadacze ogrodów. Kocha zacienione miejsca i jest praktycznie nie do wytrzebienia. Jedyna rada - polubić! Tak też zrobiłam

Mam mały skalniak, zielsko go pokochało, jest wszędzie. "Pewna osoba", będąc w gościach u mnie wyrwała wszystko co do gałązki. Ależ mi się oberwało! Co zrobiłam ze skalniakiem, że taki goły, tylko kamienie na nim. Mogę go potraktować pestycydem, ale wtedy, pożegnam wszystko. Przebiśniegi, krokusy, pęcherznice, jukkę itd...

podobno jest żel,
, zadziała?

Jeszcze podkast: ciekawie o

Podagrycznik – czyli jadalny chwast na łamanie w kościach

Podagrycznik pospolity: zdjęcie

Podagrycznik pospolity

 

( klikamy na czarną strzałkę, czas 25 min)

zdjęcie Wikipedia

i kolejny link, można przeczytać: 

 

Czy nie zatruję się zbierając podagrycznik?

14 komentarzy:

  1. a nie możesz go polubić, ten środek to samo zło :( nie wiadomo, jak bardzo skazi glebę i jakie będą konsekwencje za 150 lat. Jest skuteczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to właśnie wiem, tylko wszystkich to zielsko strasznie drażni...

      Usuń
  2. roundupu bym nie używała, raczej widły szerokozębne i siłę własnych rąk :)) - szkoda gleby :)

    u mnie na posesji, na szczęście nie ma! a przydałby się bo mam akurat grypę i łamie mnie w kościach ;))

    jak miałam działeczkę ogrodniczą to walczyłam z tym bez przerwy, szkoda, ze wtedy nie wiedziałam, że to taki wartościowy chwast!

    ciepłej soboty Alis :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i zielony i rośnie na potęgę, mnie, az tak nie drażni, tylko moi goście patrzą podejrzliwie jakie to zarośnięte miejsce.

      Usuń
  3. Lekarstwo na podagrę chcesz unicestwić:((( Nie wiem na co dobrze robi popijanie krokusów i przebiśniegów, ale te pęchęrzyce to może leczą pęcherze??
    Włąśnie złapalam podłe choróbsko i łamie mnie we wszystkich kościach... dlaczego Twój skalniak Alis nie rośnie pod moim oknem? Zaparzyłabym i po sprawie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to kuruj się Kaczko, ciepłe herbatki popijaj. Rozważam nawet całkowitą likwidację kamieni, jeśli to zielsko tak drażni niektórych. :)

      Usuń
  4. Ja bym zostawiła! Niech sobie rośnie na zdrowie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i na zielono, jeśli spojrzeć na pokrycie zielonymi liśćmi, to zapewnia 100 procent...

      Usuń
  5. To Twój skalniak, a więc co z tego, że nadmiar podagryczniku drażni innych? Jesli Ty z nim wytrzymujesz, to jest OK. Natrętom powiedz, ze to zioło lecznicze i specjalnie go nie plewisz. Nie przejmuj sie cudzymi opiniami - przynajmniej próbuj! Człowiek całe zycie sie przejmuje cudzym zdaniem i tak mu zycie przelatuje na wciskaniu sie w obcy schemat.A przecież i tak nie dogodzisz wszystkim, choćbyś nie wiem co robiła.
    Pozdrawiam Cie serdecznie Alis!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem właśnie, że dogodzić wszystkim się nie da, ale już wszystkich wkurzyć, to żaden problem. Zielsko już pokrywa kamienie, będę gościom herbatkę p parzyć... :)

      Usuń
  6. Zatruwamy ziemie chemią, rzeki, lasy... skoro chwast ma działanie lecznice, nie jest chwastem, więc nie przejmowałabym się tymi, co przychodzą i wyrywają do gałazki.

    To ludzie niszczą świat, nie daj się Alis, rób tak, żebyś była szczęśliwa, zadowolona, nie zatruwaj swojego środowiska... przyjedzie jakiś kot i zje trawę ze skalniaka i zachoruje na raka... i to nie jest żart.. Roundup z deszczem spłynie głębiej, do wód gruntowych... to niebezpieczene draństwo, o tym też jest sporo w sieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie skalniak jest w miejscu w którym siedzimy, i tak mówię tym, które drażni, że mam nie wyplewione. Lubimy naturalne i skoro nie mogę pozbyć się tego podagrycznika to muszę go polubić

      :)))

      Usuń
    2. a i chyba będę nim karmić kury i kaczki :))))))))))))))

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...