*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





czwartek, 4 lutego 2016

grzyb 2

 czyli wędrujemy do folderu zdjęć z jesiennego grzybobrania:


las wrzesień 2015
las bukowy jesienią


 - piąty- (jeszcze zimowy) tydzień 2016 roku

trochę borowikowych wspomnień zimowych


sos tatarski, dieta
do sosu tatarskiego: cebulka, ogórek kartuski, borowik marynowany

i  borowiki przerobione na sos tatarski, 

drobno posiekane składniki solimy, pieprzymy i dodajemy:
- w wersji dietetycznej łyżkę jogurtu
- w wersji pośredniej łyżkę śmietanki
- w wersji "jak kiedyś"- łyżkę majonezu
możemy podać:
  • do ozorów
  •  do tatara (bez dodatków zabielajacych)
  •  do ugotowanych ziemniaków-  będziemy mieli najprostszą sałatkę. (nazywana u nas z kaszubskiego: bùlwë z gurczim)

Spacery po lesie:

Prawdziwy grzyb


13 komentarzy:

  1. Hahaha... u mnie wczoraj zupa grzybowa z zamrożonych grzybów i też pomyślałam o jesiennym zbieraniu ich... :)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zupę grzybową gotuję tylko na suszonych grzybach. A Twoja zupa jest z ugotowanych

      Usuń
    2. My świeże grzybki oczyszczone i pokrojone na kawałki, albo rozdzielone kapelusze same, oddzielnie nóżki, w woreczki i zamrażamy. Potem je odmrażamy, są jak świeżo zebrane a pachnie w całym domu nimi. Polecam :))) Aaa! nie opłukujemy ich, takie świeżo obrane i pokrojone zamrażamy, można zamrażać też całe, byleby nie myć, bo potem sklapcieją przy odmrażaniu.

      Usuń
    3. kiedyś próbowałam tak mrozić podgrzybki, ale nie byłam zbyt z nich zadowolona, może jesienią zrobię jeszcze jedną próbę.

      Usuń
  2. u mnie po grzybach zostało jedynie wspomnienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to promieni słońca ze zdjęcia podsyłam, bo zapachu grzybowego przez sieć nie potrafię jeszcze podesłać :)

      Usuń
  3. Uwielbiam tatarski :))) Mniam ! A ten ogórek kartuski to on jaki jest, po za tym, że kartuski?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. specjalna słodsza zalewa octowa (- 4 szkl. wody, 1 szkl octu, 1 szkl cukru) i koniecznie w słoiku musi się znaleźć papryka,) powinnam chyba napisać ogórek po kartusku... :)

      Usuń
  4. Ooo właśnie, doszły grzybki od mamy, muszę zrobić sos tatarski, to jest myśl :) kiss

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Mam grzybki zrobie sos tatarski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tu zajrzałam, chyba tez pokroję składniki na drobno :)

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...