*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





niedziela, 11 stycznia 2015

na blogu

podpowiem w co można zagrać:

wietrzny styczniowy wieczór, światło miga, wiatr hałasuje o: dachy, parapety, drzewa.......
w ciepłym, przytulnym pokoju zagramy w statki:

czteromasztowiec, dwa trójmasztowce, trzy dwumasztowce, cztery jednomasztowce......
gra w statki, statki gra
jeszcze gramy ............., jeszcze pamiętamy....  jeszcze zagramy...:)






obie plansze są niezgodne z regułami.......
przegrałam :)))

13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. też grywamy, ale nie ortograficznie by było, więc foto nie zrobię :)))

      Usuń
  2. Alis Słońce :) Jak ja bym chciała oddać w Twoje ręce książkę o grach i z grami: Zdzisław Nowak "50 gier na kolorowych planszach". Mam nadzieję, że by Cię ucieszyła i się przydała :)
    Tylko nie potrafię :( wysłać do Ciebie mejla z tego adresu pod Alis - blokuje mnie jakoś :(
    Więc poniżej podam mejla do siebie, a potem go usunę, ok?

    OdpowiedzUsuń
  3. pamiętam moje gry w statki, to była zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moi znajomi graja w sudoku, mają każde swoją książkę z planszami i ćwiczą szare komórki :))))))))))

      Usuń
    2. Ja piję czerwone wino :* na wzmocnienie komórek :P

      Usuń
  4. Grałam w szkole, nawet na studiach, w domu jakoś nigdy, wolimy planszówki, może kiedy Paweł podrośnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak, gry dostosujemy do wieku dziecka :)

      Usuń
  5. Wiesza Alis, że ja nie wiem na czym ta gra polega! Nigdy w nią nie grałam chociaż wiem, że jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zasady najprostsze z możliwych:
      spróbuj narysować chociaż planszę...

      2 osoby, 2 kartki w kratkę, 2 długopisy

      na kartce rysujemy po 2 kwadraty 10 kratek na 10 kratek, opisujemy: u góry alfabet od A do J, na dół cyfry od 1 do 10
      jeden kwadrat należy do nas, drugi do przeciwnika.
      Siadamy tak, aby przeciwnik nie mógł podejrzeć naszej kartki.
      Na naszym kwadracie rysujemy statki:
      4 statki jednomasztowe z 1 kratki
      3 statki dwumasztowe składające się z dwóch kratek
      2 statki trójmasztowe z 3 kratek
      1 statek czteromasztowy składający się z 4 kratek (kratki przylegają bokiem do siebie).
      Statki nie mogą się stykać bokami ani rogami.

      Zabawa zaczyna się: gdy próbujemy zestrzelić statek przeciwnika 1A 5F lub 7D

      wodę oznaczamy kropkami, strzał krzyżykiem
      :)

      wygrywa ten, kto zestrzeli pierwszy statki przeciwnika

      :))))

      Usuń
    2. Świetna instrukcja! Dziękuję pięknie! :) :)

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...