*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





środa, 9 grudnia 2015

gwiazdka z osiedla

taki zwyczaj u nas, na naszych Kaszubach. Nie znałam go wcześniej, dopiero moja przeprowadzka,  pozwoliła poznać mi : Gwiazdki....

przebrane dzieci, śpiewające kolędę lub kilka...
- ostatnie trzy lata, przedstawiające nawet małe mini przedstawienie....

- dziś i do Was wędrują, poszukajcie słodkości w koszyku, a prawdziwej z serca życzliwości w uśmiechu. Jeśli usłyszysz dziś nutkę świąteczną, pomyśl, to dziś dla MNIE, przesyłka życzliwości z dalekiego miejsca.
Gwiazdek jest pięć, ta najbardziej z tyłu jest Gwiazdorem z białą brodą....
(i tak w tajemnicy-  chodzenie na Gwiazdki okazało się wyzwaniem i prawdziwą przygodą, nie mam zgody na publikację zdjęcia i opis przygód- co zrobić, co zrobić???)


********
- i kiedyś i dziś ta wizyta przebiega w niesamowitym dla mnie wzruszeniu, łzy w oczach, gula w gardle..... zaśpiewana kolęda, życzliwy i wesoły uśmiech, słowo drugiego, choć młodego człowieka

- te życzenia szczęścia, pomyślności, przecież pozostają w moim domostwie.. na zawsze...
- zawsze przyjmuję Gwiazdki życzliwie......., z zadowoleniem i cichą wdzięcznością...

wiem, że zwyczaj jest wykorzystywany przez dzieci, ale to również znak naszych czasów. Dzieciom z lekceważącym stosunkiem do tradycji mówię po prostu dziękuję, były tu już inne Gwiazdki

  o zwyczajach adwentowych można przeczytać:
Chodzenie po gwizdówce czerpie swoją tradycję z dawnego ludowego obrzędu niesienia pomyślności,  


drugi  tydzień czasu oczekiwania: (wtorkowo)

 - towarzystwo mi się niestety rozdzieliło. Moje auto miało zaplanowaną wizytę u mechanika. Musiałyśmy wracać ze znajomą która na dziś miała zaplanowany poranek. We dwie szybko wypiłyśmy kawkę i każda ruszyła do swoich obowiązków..... :)

10 komentarzy:

  1. Piękny zwyczaj! Taki radosny, przepełniony nadzieją.A co do publikowania, cztery osoby ponoć figurują już jako tłum i chyba można publikować- tak mi powiedział Wojtek z naszej Zagrody Wiejskiej, ale jeszcze popytaj dla pewności. Dobrej środy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lekko obrobiła to zdjęcie, ale "tłum" tak wyglądać by nie chciał....
      w żartach to było oczywiście...

      Usuń
  2. Pamiętam Twój wpis sprzed roku. Tradycja, dobra tradycja, trwa. To piękne :)

    Miłego dnia Alis !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i dla Ciebie Kaczko :)
      masz rację, dobra tradycja trwa, chociaż ludzie jak to ludzie, czasem rózne zdanie na ten temat mają.
      moje jest takie, że to dobro daje siłę i zawsze potrafi do nas wrócić gdy go potrzebujemy :)

      Usuń
    2. Jestem zwolenniczką teorii mnożenia się dobra przez pączkowanie. Im więcej dajesz tym więcej wraca :)))

      Na dziś też uściki ślę, Alis :)

      Usuń
  3. :) lubię te katolickie/pogańskie zwyczaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już długo nie potrwają, wszystko coraz bardziej nastawione na zyski szybko zanika..... A dzieciaki jakoś bardziej interesowne są.......

      Usuń
    2. szkoda... zawsze to jakiś koloryt w życiu i odrobina szaleństwa

      Usuń
  4. u nas sie chodzi po "koledzie" ...zreszta nie wiem czy sie jeszcze chodzi ....jak sie tak zastanowie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gwiazdki, to nie typowa kolęda księdza, to dzieci z śpiewające kolędy i składąjace życzenia :)

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...