*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





sobota, 27 czerwca 2015

zrobiłam i ja

jak to zwykle w życiu bywa, jedna sroczka ogon podniesie to i pozostałe też............
truskawki w słoiku
kompot z truskawek

wszyscy robią kompot truskawkowy
przygotowałam:
największy garnek, sprawdziłam które i ile słoików zmieści się w nim, nałożyłam do 4 słoików truskawki, wzięłam metalowy 0,5 litrowy garnuszek. Do garnka wlałam 2 razy pełen garnuszek wody i wsypałam jeden garnuszek cukru. Zagotowałam, i takim gotującym się syropem zalałam truskawki w słoikach. Słoiki zakręciłam, wstawiłam do dużego garnka, nalałam do garnka wody i zagotowałam. Po dwóch minutach wyjęłam GORĄCE słoiki z truskawkami. Zaciągnęły się wszystkie cztery. Teraz słoiki można ustawić w różnych ciemnych miejscach (nawet w lodówce) i zapomnieć o nich na miesiąc, dwa.....

Mój pierwszy kompot z truskawek zrobiony. Czy zawsze trzeba robić przetwory z ogromnej ilości owoców... ?
Czy te cztery słoiki też mi  lato przypomną?

8 komentarzy:

  1. "ziarnko do ziarnka aż uzbiera się miarka"
    i zapełniona będzie spiżarka ;)))

    śliczny kolorek Ci wyszedł - ślinka cieknie :)

    pozdrowienia sobotnie Alis :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dostałam jeszcze truskawki i musiałam jeszcze 4 słoiki zrobić. Miejsce w zamrażarce zapełnione już mam............ :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. o sok podobno przepyszny. Nie mam akurat i tylko trochę czarnej przerabiam. Ale zostało mi z poprzedniego lata i nie planuję przetworów.

      :0

      Usuń
  3. Oczywiście, że nie trzeba przemysłowych ilości, chyba w domowych prztworach to jest fajne, że wszystkiego po trochę :) bo ja kompot z truskawek wypiję dopiero w listopadzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to i ja zostawię na listopadowy szary dzień jeden słoik...........
      :)

      Usuń
    2. Pięknie :) już czuję ten smak :)

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...