*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





czwartek, 4 września 2014

sok z ogórków

Czasem latem dostawałam ogórki. Takie z pola czy z ogrodu. Nie miałam własnych zagonków, więc takie prawdziwe, bez nawozów i oprysków, pachnące ogórki wydawały mi się czymś cudownym.

Czasem latem dostawałam ogórki. W koszyku, w reklamówce, w skrzynce, kiedyś w wannie. I tu wyszło na jaw, moje małe skrzywienie . Bardzo mnie denerwowało, gdy musiałam wylać  (WYLAĆ!) z nich sok. Po co robić sałatki, kiedy najlepszy prawdziwy sok miałam wycisnąć i wyrzucić. Mało tego, do sałatki z ogórków miałam wlać zamiast niego wodę. Doprowadzało mnie to do szału. Tak bardzo, że na kilka lat przestałam robić sałatki.

Moje podejście do tematu zmienił internet i Dorota. Masa przepisów i pomysłów.  Maszynka do mielenia mięsa Dorota firmy Zelmer z szatkownicą to mój ulubiony sprzęt AGD. Niezastąpiony. Maszynkę do mielenia miałam już dawno. Gdy dokupiłam szatkownicę, wszystkich uświadamiałam, jaki pomocny sprzęt można mieć w domu. (I sporo osób, ma dziś w domu podobne urządzenie)
zdjęcie z sieci


Mój przepis też przetrwa w czeluściach internetu :)

 sałatka z ogórków w soku ogórkowym

4 kg ogórków
0,5 kg cebuli (mogą być 2 szt jeśli nie lubimy zbytnio)
2 ząbki czosnku lub więcej jeśli lubimy bardzo
pęczek koperku, jeśli jeszcze są dostępne młode, zielone listki 
Szatkujemy to wszystko Dorotą.
Solimy: 3 łyżki soli.
Jeżeli mam czas to zostawiam ok 0,5 godziny, aby ogórki lekko puściły sok. Jeśli nie, to dodaję wszystko od razu:
2 szkl cukru
2 szkl octu
3 łyżki oliwy z oliwek
10 ziaren ziela ang
10 ziaren pieprzu (może być zielony)
2 łyżeczki gorczycy
Odstawiam, aby sałatka puściła sok. Poziom soku powinien wyrównać się z ogórkami.
Jeśli kupione ogórki mają mało soku i nie pokryły sałatki, to dolewam 1/2 szklanki wody.
Czasem nakładam ją do słoików po 3 godzinach, czasem dopiero drugiego dnia. Nakładając do słoików, pamiętamy aby zalewa pokrywała ogórki i zostawiamy ok 1,5 cm wolnej przestrzeni w słoiku,(nie nakładać do pełna)
Porcja zapełnia 11 słoików 0,5 litra. Gotujemy je ok 10 minut.
Jeśli zostaje mi sok w misce, to również wlewam go i zagotowuję w słoiku, w zimie dodam go do zupy ogórkowej lub warzywnej.
pachnąca latem sałatka z ogórków do słoików na zimę. Sałatka tak pachnie po otwarciu słoika zimą, że zjadamy ją także jako dodatek na kanapki :)



8 komentarzy:

  1. mam identycznie wyglądającą maszynkę do mielenia mięsa od 27 lat, ale nie było do niej innych "dodatków". Ciekawe czy można dokupić osobno i czy by pasowały ? Sałatka wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są dwa rodzaje podobnych maszynek, z napisem z przodu Dorota i bez napisu. Do mojej maszynki dokupiłam właśnie zestaw tych noży i ten szeroki biały plastik jako szatkownicę do Zelmera. Jest jeszcze jeden nóż w zestawie taki szeroki do ogórków. Na Twojej maszynce, albo na kartonie od niego powinien być numerek i pasującą do tego numerku szatkownicę zamówiłam z allegro. Jak dla mnie bardzo pożyteczna i cudna rzecz. Z resztą już teraz można kupić niedrogie maszynki z szatkownicą w marketach. uśmiechy :)

      Usuń
    2. Mój na pewno nie nazywał się Dorota. pudełka dawni już nie ma, ale rozejrzę się - może czas na nowy? Buziak, B

      Usuń
    3. To zależy, czy planujesz kilka słoiczków swoich przetworów, np 5 lub 6 słoików ogórków i 5 lub 6 słoiczków buraczków (słodziutkie--- pycha ) lub 5 słoiczków papryki lub leczo. Wtedy warto, ten zapach, aromat, w ważnych dla nas dniach. Koniecznie!!!
      Też buziaki, miłego....

      Usuń
  2. Witam :)
    Zapraszam do siebie w celu porady :) założyłam bloga ale nie wiem czy jest sens go dalej prowadzić- wejdz i przeczytaj wpis a dowiesz sie o co mi chodzi :) To nie spam a wiadomość informacyjna osobno pisana do wielu osób :) Czekam na Twoje za lub przeciw- wiec daj poznac własną i szczera opinie na ten temat.

    Ciekawy blog :) Bardzo mi się podoba tło, pasuje do tego, co w nim umieszczasz :) Fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ominął mnie post ogórkowy, ale spoko, tylko podziwiam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margarithes Ty boska, zawsze przywołasz u mnie uśmiech dziękuję....

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...