*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





środa, 26 września 2018

kluseczki

testuję takie sitko do kluseczek..... , od dawna się przymierzałam, teraz nie odpuszczam. (pięć jajek w przepisie, to dobry przepis na nadwyżki od kur)


rosół z wiejskiej kury z kluseczkami z dyni hokaido
rosół z kluseczkami
 rosół z wiejskiej kury z kluseczkami z dyni hokaido



kluseczki


 śliczne, mięciutkie kluseczki

śliczne, jeszcze bardziej pomarańczowe, zbyt mięciutkie kluseczki
sitka do kluseczek:
sitko ze szpatułką 
sitko kluseczkomania

Najważniejsza w tym wszystkim jest gęstość ciasta i jego napowietrzenie :)
Można zrobić z całej porcji- będzie sporo lub z połowy składników. Przetestowałam, można część zamrozić i na szybko mieć do rosołu lub pomidorówki.

Ciasto należy wyrabiać, aż stanie gładką i lśniącą masą, możemy zrobić to mikserem, pamiętając aby ciasto było dobrze napowietrzone, jeśli jednak przygotowujemy niewielką ilość praktyczniejsza będzie drewniana łyżka.

7 komentarzy:

  1. Alis, wszystko wygląda przepysznie. Zaciekawiłaś mnie bardzo tym sitkiem do klusek i samymi kluskami. Uwielbiam robić wszelkiej maści kluski, jeść też,ale przede wszystkim robić. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. testuję przepis który dostałam wraz z sitkiem i też z tego przepisu jadałam kluseczki. Potwierdzam pyszne są.
      Ciasto na kluseczki:
      0.5 kg mąki.
      Łyżeczka soli.
      5 jajek .
      Szklanka wody.
      Wymieszać. Lub z dodatkiem wody dodać zblenderowaną pietruszkę (lub inne zielone lub dynię- to będą żółte)- kolor wody ma być koloru przyszłych kluseczek. Do wody w której gotujemy kluseczki dodać 2 łyżki oleju, aby kluseczki się nie sklejały :)

      Usuń
  2. To znaczy, że przeciskasz przez sitko i odcinasz z Drugiej strony, bezpośrednio na wrzątek ?
    Kwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak korzystałam z sitka ze szpatułką. Całą sytuację najlepiej widać na sitku na garnku, takie gładkie ciasto. Moje niestety trochę zostawało na sitku, ale będę dążyć do czystej doskonałości :)

      Usuń
  3. No właśnie?! Jak to robisz, jak wygląda takie sitko? kiedyś pokazywałaś na blogu różne gadżety do kuchni, ale sitka do klusek nie pamiętam.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie było9 tam sitka, ale jeszcze trochę je postestuję, -koniecznie chciałabym zrobić pietruszkowe, bo sporo natki mam w ogródku. To wtedy dorzucę do przyda się :)

      Usuń
  4. Musze poszukac sitka, uwielbiamy kluski :) dzieki

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...