*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





wtorek, 21 listopada 2017

przypochlebić się

... testy pieczenia bułek, w tym przykrytych listkiem kapusty trwają.....
na tak upieczoną bułkę lub chleb- przykryte liściem kapusty, który w efekcie się spiecze mówili greczok (bułki wychodzą po liściem bardzo blade, testuję dalej.... :)

12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. upieczenie chleba korci mnie od dawna, jak czytam sporo osób tu zaglądających piecze..... na mnie jeszcze pora nie przyszła, ale trafiłam przypadkiem na najprostszy przepis na 8-9 bułek i testuję. Zrobiłam już trzy razy więc jest szansa, że się nauczę. Chociaż to drożdżowe ciasto sprawia mi sporo problemów.....

      Usuń
  2. tzn.,że mają być takie blade?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy tu chodzi raczej o zachowanie wilgotności pieczywka... ?

      Usuń
    2. według opowieści to ta kapust się przypalała i nawet trzeba ją było skrobać. moze nie o wilgotność tylko właśnie o zapach i smak tej przypalonej kapusty chodzi. Bo pierwsze które miałam takie jak kamień wywoływały wspomnienia.... jak kiedyś greczok.......

      Usuń
  3. Kiedyś moja mama piekła bułki\chleb na liściu kapusty, ale o przykrytych liściem nigdy nie słyszałam. Warto się w to bawić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o to mnie ciekawi, wqiesz na pewno czy były kładzione na liściu? bo u nas rozbieżności właśnie. Dokładnie to określiłaś: chodzi o trochę zabawy na długie listopadowe wieczory :) O przywołanie smaku dziecinstwa dla mojego mena.... Tylko są rozbiezności co do tego liścia. Teściowa piekła taki duży okrągły chleb, czy raczej ogromną bułkę.Ja robię próby i testy wg wskazówek. Każda mi sie przyda. Czy u Was ten chleb miał jakąś nazwę?

      Usuń
    2. Na liściu kapusty to nie słyszałam, ale o chlebie pieczonym na liściach chrzanu a i owszem. I wydaje mi się również, że to powinno być pod chlebem czy tam bułką, nie nad.
      Przypomniałaś mi o moim chlebku, muszę zaczyn zrobić.

      Usuń
  4. Chleb to był\jest chleb:)
    Taki chleb był pieczony bezpośrednio na liściach. Po wyrobieniu bochenek był kładziony na liście kapusty\dębu i wsuwany do pieca chlebowego na czystą polepę. Ja tak piekłam podpłomyki. Można wykładać liśćmi blachę.
    Smak tamtego chleba bardziej zależał (tak myślę) od jakości spalanego drzewa niż liści:)
    A Ty pieczesz w prawdziwym, tradycyjnym piecu chlebowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie :)
      nie piekę chleba, nawet teraz nie zdecydowałam się na próby. Przepis jest na bułki i to próbuję. Dziś kolejna próba i smakowanie w wykonaniu krewnej... :)

      Usuń
  5. Ja w każdym razie lubię bledsze bułki.Żałuję,że nie mogę w tej chwili eksperymentować z pieczeniem, bo mam uszkodzony piekarnik.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę spróbować z liściem :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...