*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





sobota, 28 października 2017

3xp

do poczytania:

u Kozy Domowej
sporo prawdy... tej o kiedyś!!
moje dzieciństwo, dorosłość Rodziców... codzienność Dziadków
(ale nie moich!) Ja miałam Dziadków na wsi....

do posłuchania....
jak ugotować rosół

szybkowar to garnek mojego dzieciństwa i młodości. Mam i ja...

do przygotowania:
spotykane tylko na Kaszubach danie na spotkania RODZINNE- chrzciny, przyjęcia i wesela.Na Urodziny, Rocznice i różne rodzinne spotkania to w czasie dzisiejszym posmakujemy.....
Nazywane na Kaszubach: potrawka lub frykas z ryżu
Kaszuby, potrawka, ryż, rosół

potrawka z ryżem- danie z kury rosołowej, ryż ze specjalnie przygotowanym sosem z owocami: rodzynki, agrest, winogrona, mandarynki,- mięso gotowane i do tego kubek gorącego aromatycznego rosołu z zielonym listkiem pietruszki... przepyszne....
potrawka 
  • rosół z kury z warzywami (sporo: marchewka, pietruszka, seler, cebula, czosnek,- zielone: lubczyk, por, pietruszka......)
  • ryż (posolony, gotowany/parzony z odrobiną cukru, masła w zamknięciu i zaciemnieniu)
  • żółty sos do ryżu, roztopione masło z mąką (zasmażka) z rosołem, żółtkami, sokiem z cytryny, rodzynkami, i warzywa z rosołu.... 
  • gotowane mięso z kury (z kurczaka, z bojlera, z kogutka---- najzdrowsze, gotowane z warzywami mięso w rosole)

7 komentarzy:

  1. Hejka :)
    Dzisiaj korzystam z wolnego dnia i zamierzam podziałac w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim przepisie do żółtego sosu dodaję jeszcze śmietanę. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje dzieci uwielbiają potrawkę,u mnie dodatek mięsny to mięsko ze skrzydełak

    OdpowiedzUsuń
  4. znajomy smak. :) cieszy mnie to bardzo.

    pozdrowienia wszystkim podsyłam, tym razem pędzące z bardzo porywistym wiatrem....

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja właśnie trafiłam na coś zupełnie przeciwnego, to znaczy wolnowar...

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...