*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





piątek, 8 maja 2020

"świata było za dużo"

felieton noblistki  (cytaty z felietonu)

 "Obawiam się, że wirus szybko przypomni nam jeszcze inną starą prawdę - jak bardzo nie jesteśmy sobie równi. Jedni z nas wylecą prywatnymi samolotami do domu na wyspie lub w leśnym odosobnieniu, a inni zostaną w miastach żeby obsługiwać elektrownie i wodociągi. Jeszcze inni będą ryzykować zdrowie pracując w sklepach i szpitalach. Jedni dorobią się na epidemii, inni stracą majątek życia."


trafiłam na felieton Olgi Tokarczuk, ile w nim prawdy.... 



"Mam wrażenie, że zwierzęta też czekają na to, co się wydarzy.
Dla mnie już od dłuższego czasu świata było za dużo. Za dużo, za szybko, za głośno."

4 komentarze:

  1. Świat nie jest sprawiedliwy, ani w zwyczajnych ani w niezwyczajnych czasach. Tyle, że w tych niezwyczajnych pewne rzeczy widać wyraźniej.
    Świata za duzo? Tak, ludzi oraz brutalnego i głupiego działania wzgledem przyrody i siebie wzajemnie najbardziej. Czy pandemia zmieni coś tu na lepsze? Nie sądzę. Juz nie raz w historii bywały momenty niby przełomowe. Ale to były tylko momenty. Potem wszystko wracało na dawne tory...
    Pozostają nam nasze małe, prywatne światy, nasi bliscy, to, co kochamy i co jest dla nas najważniejsze."Pamiętajmy o ogrodach", jak pisał Jonasz Kofta...
    Pozdrawiam Cię ciepło, Alis.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie zawsze tak było i według mnei będzie..ludzie tu wypisują dużo jak to teraz możemy zaglądać w siebie itd a przecież możemy to robić i bez wirusa....zawsze tak było jedni cierpieli , inni sie bogacili...Możemy tylko zmieniać siebie...ja w równość nigdy nie wierzyłam ani nigdy o nią nie zabiegałam...Zabiegam zaś o życie...życie w pełni...Dobrego dnia w tych czasach pełnych refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  3. Alis, żyłam w czasach, gdzie sztandarowym hasłem było- Wolność, Równość Braterstwo. Wierzyłam w to i najtragiczniejszy,ale może i najlepszy był moment, gdy przekonałam się,że to zwykła iluzja.
    Potem przyszła kolejna iluzja wykreowana przez psychologów i coachów pt" Jesteś wielka, możesz wszystko".A wiadomo, nasza osobowość składa się również ze "składników" których nie możemy zmienić( co możemy zmienić, to możemy,ale nie wszystko),środowisko w jakim żyjemy- tu też mamy ograniczony wpływ, bo jesteśmy cząstką większej całości...i tak naprawdę pewnych rzeczy "nie przeskoczymy".Jednak każdy z nas ma wartości, które są dla niego ważne. Bądźmy ludźmi odpowiedzialnymi, świadomymi i podejmujmy właściwe decyzje.Takie jest moje zdanie. I tego się trzymam,bo żyjemy w bardzo trudnych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brak równości widoczny w całej okazałości..

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...