*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





niedziela, 13 października 2013

Jak umieścić link w poście (Blogger)

Moja przygoda z blogiem trwa już od jakiegoś czasu. Niektóre funkcje opanowałam, innych jeszcze się uczę. Pierwsze problemy sprawiało mi wstawianie linków i zdjęć candy. Metodą prób i błędów nauczyłam się i teraz jeśli tylko mogę komuś pomóc to podpowiadam.

 Aby umieścić link do innej strony w poście otwieramy okno nowego postu lub edytujemy napisany post.
Wpisujemy tekst jaki chcemy podlinkować, u mnie:
 jak zamieścić link do candy
Podświetlamy go PPM (prawym przyciskiem myszy) i 
klikamy maleńkie okienko z napisem    LINK       i otwiera nam się następne mniejsze okno.
W tym oknie wpisujemy lub kopiujemy adres linku i zatwierdzamy OK
    
W pierwszym okienku Tekst do wyświetlenia podstawia nam się podświetlony PPM wyraz lub zdanie.
W drugim okienku: adres internetowy wklejamy adres pod który chcemy przejść. Bezpieczniej jest zastosować metodę kopiuj- wklej, adres wtedy będzie na pewno poprawny. Potem stawiamy haczyk w małym okienku na dole: otwórz ten link w nowym oknie, jeśli nie chcemy aby nowy link zastępował post w naszym blogu. Zatwierdzamy OK, jest to bardzo ważne, bez zatwierdzenia link nie zadziała.
Powinno być gotowe i wszystko w porządku.
W okienkach możemy dodać również zdjęcie i krótki film.  W przypadku dłuższego filmu lepiej zastosować link do niego.

Mój pierwszy poradnik można podejrzeć tu:

:) Życzę udanych prób i wielu ciekawych linków.

Link podświetlony w okienku; Kolor tła (przed okienkiem LINK)
- prawym przyciskiem myszy podświetlamy na niebiesko link lub tekst i wybieramy kolor w okienku kolor tła
 jak zamieścić link do candy

16 komentarzy:

  1. Witam,
    jak zmienić kolor tego linka ??
    dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolory linków ustawimy w ustawieniach szablonu. Dawno nie grzebałam w moim szablonie, ale tam było takie ustawienie koloru linka, nagłówka itp.
      Można również spróbować podświetlić link już gotowy i spróbować ustawić kolor w tym miejscu dużego drukowanego A . Zaraz wypróbuję czy to zadziała.

      Usuń
    2. W poście koloru czcionki linka nie zmienimy, możemy tylko zaznaczyć innym kolorem tło linka. Ikonka kolorowego pisaka za drukowaną dużą literą A.

      Usuń
  2. kolory linków zmieniamy w:
    PROJEKT
    SZABLON -druga pozycja od dołu
    DOSTOSUJ -pomarańczowe okienko
    ZAAWANSOWANE
    KOLOR LINKU - trzecie od góry
    KOLOR KLIKNIĘTEGO LINKU -dziesiąte od dołu

    proszę bardzo

    OdpowiedzUsuń
  3. Pamiętamy o zakończeniu i zapisaniu:

    ZASTOSUJ DO BLOGA

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki, ale to nie to. Zmienia mi się kolor tytułu posta. A jak chcę zmienić tylko kolor zalinkowanej strony w treści posta.

    OdpowiedzUsuń
  5. ok. już zrobiłem pierwszym sposobem. czyli kolorem czcionki po prostu :)
    dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Akcesoria biurowe oraz chemia dla biura i dla domu tylko u nas


    niszczarka do papieru

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...