*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





poniedziałek, 21 stycznia 2019

o Babci...

u Frau Be bardzo mnie poruszyło. Zmieniłam temat postów w dniu 21 stycznia. Babcia/ Babcie były dla mnie ważne.
Świat Kobiet w Mojej Rodzinie

Dziś wiem jaką siłą władały. Mam dla Nich tylko Podziw: słowa podziwu, myśli z podziwem. Podziw i uwielbienie dla Mocy ich charakterów.

też poświęciłam Im tekst:
H.S

 Śliczna młoda kobieta, miała już wtedy czworo dzieci, być może była w ciąży z kolejną córeczką

ur. 31.03.1916

ur. 1916

LH 

Babciu odeszłaś pierwszego listopada tysiąc dziewięćset czterdziestego ósmego roku. Sama w dalekim wojewódzkim szpitalu. Bez najbliższych.

Pamiętam, pamiętamy.....



Leokadia
                    Urodzona: 6 grudnia 1916 , Polska
Zgon: 1 listopada 1948 (31)

Zdjęcie przygotowane w programie online: PhotoFunia



moje myśli- dziś: 21. styczeń 2019 roku:

... i odczuwałam ich wsparcie i moc. Tak trudnej młodości, miłości, macierzyństwa, dorosłości w czasach okupacji musiały doświadczyć. Mogę tylko podziwiać. Dziewczyny z Mojej Rodziny. to zaszczyt, tyle trudów musiałyście doświadczyć- a my następne pokolenie dzięki WAM (!!!) mamy lepiej. To dla mnie ważne: Wy wiecie, że warto było: my następne pokolenie mamy łatwiej, mamy lepiej.... dajecie mi siłę, dajecie mi MOC...

W myślach często Wam dziękuję... bo polubiłam tamte dziewczyny... z kiedyś, z trudnych czasów po prostu...



To Kobieta

4 komentarze:

  1. Przeczytałam najnowsze doniesienia z epigenetyki. Kiedy nasze babcie były w ciąży z naszymi mamami, w naszych mamach formowały się jajeczka już. Czyli my troszkę. To co przeżywała babcia, jak przeżywała, czyli jakie hormony i inne substancje w jej organizmie się wydzielały, wpływało na nasze mamy i na nas w przyszłości. Zręby naszego charakteru się tworzyły. Babcia w nas ;-)
    Do poczytania https://podyplomie.pl/psychiatria/30766,trauma-dziedziczona?fbclid=IwAR1HQFKFgzv9nffSOxMs1EVFojPyNtxDfxk1rgtYBKWYLC717kdSRz8esqE

    OdpowiedzUsuń
  2. Najpierw dziękuję za wizytę u mnie:-)
    O babciach mam podobne wspomnienia i podobny podziw dla ich dzielności, ile musiały przeżyć, udźwignąć, chyba żaden mężczyzna nie potrafiłby tak...
    W Twoich stronach bywałam jako dziecko na wypoczynku z rodzicami, jeździliśmy do Babilonu, bywaliśmy w Konarzynach i Chojnicach, piękne okolice...

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Ci Kochana, dzięki twojemu postowi przywołałam wspomnienia mojej Babci, która z tym różańcem co wieczór siadała do okna... to chyba będzie najlepszy prezent dla jej duszy... ten różaniec dziś powiedziany przeze mnie... dziękuję Ci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, dobrze , że przypomniałaś, Czym prędzej się pomodlę:)

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...