*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





poniedziałek, 26 listopada 2018

kolejna porcja

po lewej z jabłek: szara reneta, po prawej odmiana zimowa z drzewa na działce, robiłam z miodem (został mi mały słoik zeszłorocznego), nie z cukrem

o occie jabłkowym artykuł w sieci

 Ocet jabłkowy – jak przygotować?

Ocet jabłkowy jest niezwykle prosty w przygotowaniu. Wystarczy zalać 1,5 kg pokrojonych jabłek 1,5 l przegotowanej ciepłej wody z dodatkiem dwóch łyżek cukru. Najlepiej robić to w szklanym, wyparzonym naczyniu. Następnie należy nakryć je gazą i pozostawić do momentu, aż woda przestanie się pienić. Po tym czasie należy przecedzić ciecz i przelać ją do mniejszych, szklanych i wcześniej wyparzonych naczyń. Cały proces produkcji octu jabłkowego opiera się na fermentacji. Powstają wtedy znaczne ilości kwasu octowego, który stanowi główny komponent octu jabłkowego.

Zastosowanie octu jabłkowego w kuchni

Ocet jabłkowy stosuje się przede wszystkim jako składnik dressingu do sałatek. Można użyć go także do sporządzenia marynaty do pieczonych warzyw. Jego wykorzystanie kulinarne jest nieco ograniczone, jednak kuchnia nie jest jedynym miejscem jego zastosowania.
Ocet jabłkowy świetnie sprawdza się jako środek czyszczący. W nierozcieńczonej postaci można wykorzystać do czyszczenia kamienia w łazience.

5 komentarzy:

  1. Robię ocet jabłkowy od kilku lat i używam, do wielu rzeczy (sałatki, surówki, barszcz, picie na czczo z wodą, jako płukanka do włosów, jako odkamieniać do garnków i zlewu i pewnie do czegos jeszcze, ale zapomniałam!:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no taką motywację to ja lubię. :) bo u nas nikt nie zna nie robi, a ten pierwszy mój sie udał to chyba próbuję jeszcze raz, akurat jabłek mam dość. :)

      Usuń
  2. Nigdy nie robiłam octu jabłkowego.Zainteresowałaś mnie tym zastosowaniem- jako środek czyszczący kamień w łazience.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to obierki czas pozbierac lub kilka jabłek przeznaczyć :)

      Usuń
  3. Ślicznie dziękuję za przepis. Swój zgubiłam, prosiłam koleżankę, bo papierówek miałam nadmiar, trochę późno, ale na pewno skorzystam z Twojego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...