*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





wtorek, 28 maja 2019

sezon na

rabarbar, wszyscy go chyba znają, opinie o nim są różne, ale ciasto lub dwa w sezonie lub kilka kubków kompotu, jeszcze nikomu nie zaszkodziło.


rabarber ciasto ciasto z rabarberem
rabarber ciasto ciasto z rabarberem
zakręcone ciasto z rabarberem
przepis od Doroty, ciasto wyszło przepyszne. Rabarbar miałam od sąsiadki, przekroiłam go wcześniej, zasypałam cukrem i tak to sobie postało 3 godzinki. Potem przypomniało mi się o maśle, aby nie przypalić dna. Ułożyłam więc ścięte skrawki masła przed samym wlaniem ciasta do blaszki.
Zakręcone ciasto z rabarbarem Przepis Doroty z bloga Dorota na przedmieściach
Składniki:
- 5 łodyg rabarbaru
- 5 łyżeczek cukru
- masło do wysmarowania formy
na ciasto
- 5 jajek
- 5 łyżek cukru
- 5 łyżek czubatych mąki pszennej tortowej
-1 łyżka mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 5 łyżek oleju
 
Wykonanie
Nagrzać piekarnik do 180 stopni. Blachę 25 cm wysmarować masłem.  Rabarbar oczyścić , umyć , osuszyć i pokroić wzdłuż . W wysmarowanej masłem formie poukładać rabarbar. Najlepiej zacząć od ścian tortownicy. Im ciaśniej uda się to zrobić tym mniej ciasta się przedostanie na wierzch/spód.
Ułożony rabarbar posypać cukrem.
Mąki pomieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać. Odstawić
Białka oddzielić od żółtek nasepnie białka ubić na pianę ze szczyptą soli. Gdy już będą gotowe dodajemy cukier i nadal ubijamy. W dalszym ciągu ubijając dodawać żółtka i olej.
Następnie delikatnie połączyć mąki z masą. Ciasto wylać na ułożony rabarbar.
Piec w  180 stopniach około 40 min.
Po wyjęciu z piekarnika i lekkim przestudzeniu, przyłożyć talerz i wyjąć ciasto odwracając dnem do góry.

5 komentarzy:

  1. Świetnie wygląda to ciasto z rabarbarem. Są doznania smakowe, ale i wizualne. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Z dzieciństwa pamiętam jak przyniesiony przez babcię z ogrodu rabarbar żułam, wykrzywiając się przy tym niemiłosiernie, bo sam kwas. Czasami maczałam go w cukrze. Kompot lubię, ale odcedzony, bo zawsze denerwowały mnie ciągnące się "nitki" rabarbarowe. Ciasta z owocami nie lubię, więc nigdy nie miałam go w swoim menu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciast wygląda obłędnie ale niestety rabarbaru nie lubię od dzieciństwa kiedy to byliśmy zmuszani do picia kompotu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rabarbar kocham. A ciasto wygląda obłędnie. Robię!!!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...