*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





poniedziałek, 28 grudnia 2015

3 x p

do poczytania:
skąd się wzięły popularne symbole
do posłuchania:
jeszcze o świętach....
Weronika Korthals - Nieba sprzątanié

do przygotowania:

śledź w kożuchu (można z serduszkiem, lub z kwiatkiem :) 

śledź buraczki cebula ziemniaki
inna nazwy to: śledź pod pierzynką lub śledź z buraczkami

18 komentarzy:

  1. Ciekawa ta strona o znaczeniu róznych symboli ( i kolorów). Od śledzi natomiast muszę kapkę odpocząć, bo za dużo ich w święta zjadłam. Teraz mam smaki proste, łagodne w typie owsianka na mleku albo placki ziemniaczane!
    Alis!Pozdrawiam serdecznie po świętach!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to po świąteczne przypomnienie śledzia, do wykonania chyba jednak za jakiś czas :)

      świętowania piękne było w tym roku.........

      Usuń
  2. Ile to rzeczy jeszcze nie wiemy- przeczytałam o symbolach i bardzo mnie się podobało.Ja też lubię różne smaki śledziowe, robiłam na święta dwa rodzaje i nie zostało nic. Pozdrawiam poświątecznie.Zawsze lubiłam ten czas. Wysprzątane( niewiele do roboty) goście obsłużeni, można odpocząć na luzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można poczytać, pooglądać pogadać z ludźmi

      Usuń
  3. Ali, wszystkiego dobrego po Świętach :****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i dla Ciebie dobrych dni życzę.........

      Usuń
  4. Sama często zastanawiam się nad genezą wielu rzeczy, które dziś są czymś po prostu zwyczajnym a przecież kiedyś, ktoś musiał na to wpaść :)))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam gdzieś, że pacyfa ma źródło w czasach pogańskich. Ale nam rzeczywiście kojarzy się z latami 60-tymi, a dla mnie raczej 70-tym :)

    Poświąteczne uściski, Alis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja długo nie znałam wcale tego symbolu, nie dawno zajrzałam do czego sie odnosi......

      grudniowe usmiechy posyłam.....

      Usuń
    2. Ja miałam pacyfkę wyciętą na biurku i wyrytą na skórzanej listonoszce :) szalone lata 70-te :)))

      Usuń
  6. Jak dobrze że już po świętach.A śledzie to lubię w każdej formie:)Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Większość p[ochodzenie tych znaków znałam, jednak pacyfkę kojarzyłam jakoś podobnie jak BB, że istniała znacznie wcześniej...

    śledzie mniam, chociaż mam przesyt. Ale wirtualnie chyba jeszcze mogę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tym razem to bardziej na pamiątkę po wigilijną.. bo pyszne były. :)

      Usuń
    2. to może zrobię na Sylwestra :)

      Usuń
  8. śledzie świetne, na razie też dam sobie spokój, ale wrócę w przyszłości, wyglądają rewelacyjnie ;-)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...