*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





czwartek, 25 czerwca 2015

małosolne

Ogórki kwaszone przez kilka dni to ogórki małosolne a przez dłuższy czas – ogórki kiszone.


liście wiśni, chrzan korzeń i liście, czosnek, koperek, zalewa z wody i soli
liście wiśni, chrzan korzeń i liście, czosnek, koperek, zalewa z wody i soli, posmakujemy w sobotę


pierwsza próba była rok temu
na dwie butelki 5 litrowe kupiłam 4,80 kg ogórków i potrzebowałam 5 litrów wody i 5 dużych łyżek soli.


ogórki małosolne w butelce pięciolitrowej

 

ogórki potrzebne na sobotę, niestety założone dopiero we wtorek- za późno z powodu zimnej i deszczowej pogody. Jesli zimno i pochmurno powinnam kisić je od niedzieli.

 

Pomocne przy szybkim kiszeniu:
  •   balkon, wystawiłam bezpośrednio na przebijające się przez chwile słońce
  • w piątek wstawiłam butelki z ogórkami na 4 godziny do nagrzanego samochodu, pomogło (!)

9 komentarzy:

  1. Ooo, i za wszelkie domowe (zwłaszcza sezonowe) inspiracje to ja zawsze wdzięczna jestem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałam również w butelkach po mleku, tylko odpowiednia wielkość ogórka potrzebna :)

      Usuń
  2. Włożyć , to włożyć, ale jak wyjąć? :))))
    Czekam na przypływ sił ogórkowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. plastikowa butelka już po recyklingu, po prostu ją rozcinamy. Ukiszona nadwyżka do mniejszego słoika lub pojemnika.

      Miałam na zimę też zrobione dużą butelkę. Zakiśiła się i przechowała doskonale,. Po rozcięciu przełożyłam nadwyżki do 2 litrowych słoików i pudełka które zamknięte trzymałam w lodówce.

      Dla mnie ważny jest proces kiszenia. Ukiszone ogórki w słoikach psuły mi się i były miękkie. Takie na zupę. Z dużej butelki są twarde i chrupiące. :)

      Usuń
  3. a jaką wodą zalewasz? zimną, taką z kranu czy ciepłą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zalewam woda z kranu i stawiam butelki w korytarzyku gdzie słońce grzeje przez okno jest tam bardzo gorąco. Teraz jest zimno i nie wiem czy nie zrobiłam ogórków za późno. Czy mi się dobrze ukiszą, chol..... Poleciałam z nimi na balkon, na słońce. Jak myślisz pomoże?

      Usuń
  4. tego nie wiem!
    moje zawsze stoją w kuchni, tym samym miejscu, gdzie po południu cały czas operuje słońce - jak jest! a jak nie ma to też tam stoją po trzech, czterech dniach już się za nie zabieramy :)

    a wodę przegotowuję i studzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bałam sie tym razem, ze za późno wzięłam się za kiszenie :)

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...