*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





piątek, 7 listopada 2014

sernik

mój sernik w wersji szybko, słodko, serowo
Ważne jest to, aby zużyć nadwyżki twarogu z lodówki, zużyć niedużo naczyń do mycia,
poczęstować sernikiem, który smakuje za każdym razem inaczej

- 5 jajek i szklankę cukru ubić na bardzo jasną pianę
w drugiej misce:
- twaróg ilość dowolna, w wersji co mamy- pół kostki, kostkę lub wiaderko:  "potraktować" blenderem
dokładać: pół kostki roztopionego masła, 3 łyżki mąki, 3 łyżki mąki ziemniaczanej, 1 łyżeczkę proszku do pieczenia i jeśli mamy: kilka kropel soku z cytryny, kilka kropel olejku migdałowego, łyżeczkę cukru waniliowego.
Do masy serowej wlewamy ubite jajka, mieszamy i wlewamy na blachę.
Pieczenie niestety trwa najdłużej, bo sernik po prostu musi posiedzieć w piekarniku. Ok. godziny w 180 stopniach. Mój miałam trochę dłużej aby się pięknie "zezłocił" na wierzchu.
jesienny sernik
sernik musi być bardzo słodki, wtedy znika migiem z talerza
Czasami jest wysoki, a czasami wręcz przeciwnie- grubości kartki od bloku :)

8 komentarzy:

  1. Ależ smaku narobiłaś! Dzięki za przepis! Może to jest pomysł na weekendową rozpustę ;) Pozdrowienia! M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sernik zniknął bardzo szybko więc jednak rozpusta była :)

      Usuń
  2. mniaaammm! i jest chyba bardzo puszysty :)

    pees. dojrzałam bardzo piękny talerz! wygląda na rodziną pamiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jajka ubijała Julijanka, były bardzo jasne i puszyste, to chyba z tego powodu sernik był bardzo mięciutki :)

      talerz to prezent od Gwiazdora, wspólny od dzieciaków, gdy podrośli i zorientowali się, że mogą wspólny prezent kupić. ma dziewięć lat i jest do niego łyżka do tortu :)

      Usuń
  3. Jestem wykończona po tym tygodniu, młody mnie przeczołagał, ma mononukleozę :( w pracy mnie przeczołagali, sam trudne sprawy, marzę tylko o kanapie i książce.
    Sernik smakowity, bardzo lubię też robię słodki, ale będę go ogladąć tylko na Twoim blogu - strajkuję- znaczy w weekend odpoczywam (może się uda ?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzymam kciuki za lepsze wieści, wspieram w myślach. Odpoczywaj, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  4. a ja klasycznie... piekę sernik wiedeński, bo tylko taki mi wychodzi i jest łatwy :)

    kiss miła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przed nami długi weekend i w poniedziałek mamy wolne, więc jakieś ciasto jeszcze upiekę

      udanej soboty i niedzieli :)

      Usuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...