*******
Witam serdecznie, lecz..... pamiętaj- jesteś tu gościem. Internet jest dla wszystkich, tutaj jest moje miejsce.
I niech Ci się nie wydaje, że mnie znasz, bo mogę mieszkać na drugim końcu świata.... :)))





czwartek, 19 lutego 2015

Renia 7

17.02 Renia:
infolinia: o kaczkach, rozmowy nie kontrolowane:

- kaczka siedzi pięć tygodni, bez trzech dni (bo najpierw siada i schodzi, siada i schodzi...)
- wychodzi z gniazda 1 (!!!)  raz dziennie (!), po miesiącu, może zejść jeszcze raz wieczorem lub po południu...
- kaczka gniazdo chroni puchem, tak ładnie je obkłada...

- Ty masz kaczora i trzy kaczki?
- nie dwie, nie siedzą jeszcze...., ludzie jeszcze nie nasadzają* kaczek, bo jest za zimno...


*(jeśli np kaczka się niesie, to zabiera się jajka i podkłada dopiero przy następnym niesieniu lub drugiej kaczce lub kurze)

6 komentarzy:

  1. Jak to się zabiera? I trzyma się w lodówce? Potem to już chyba kaczek z tego nie będzie.
    O rany, jak ja dramatycznie mało wiem o kaczkach. Biorę u ciebie Alis swój pierwszy kurs wysiadywania :)
    Obkładać puchem ładnie to nawet bym i ja potrafiła :)))
    Uśmiechy ślę, BB Kaczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To częste praktyki, podbieranie jajek. Przechowuje się je w ciemnym miejscu, ale w normalnej temperaturze, tylko chyba trzeba je przewracać co kilka dni i potem pod siedzącego ptaka. Niektóre gatunki kaczek np. maja bardzo słaby instynkt macierzyński- staropolska rasa. Te kaczuszki są przeważnie tylko z inkubatorów :)

      Usuń
    2. To ja nie jestem taka bardzo staropolska :)))

      Usuń
  2. To kurki puchem nie obkładają - przynajmniej moje nie. Ale z podkładaniem i zabieraniem jaj, gdy nie chcą wysiadywać mam podobnie!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kury chyba nie ocieplają gniazda, to kaczka taka mądra :)

      Usuń
  3. :) już wiem, będzie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mile widziane. Dziękuję bardzo za wpis :)

Poprzednie posty:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...